Jee, juu, wow
Je sobota a ja jedu na kole pres cele mesto, vlastne po jedne ulici na Commerial broadway, u kafe premyslim jake vytvorit chlebicky na vecerni party, kupuju mango, broskev, pomeranc, vejce, humus se syrem, bagetu, vsechno spolecne pripravujem u Martiny v jejim novem byte, vypada to vsechno dost barevne a to je vporadku, Ronnie je prece z Trinidadu. Oslava narozenin je skvela, v nasem dome je cca 30 lidi, starsi, mlady, deti - houseparty jak z filmu, jidlo, hudba, tanci se v obyvaku, povidame si na zahrade, ochutnavam nejruznejsi jidla, Ronnie obklopeny 20 letymi holkami vydrzi do 2 rana se sluchatky u meka a pousti tanecni pecky, na zaver se dozvidam ze slavi 69 narozeniny. Druhy den si povidame 10 hodin v lese o zivote a smrti s kamarady pri 15 km prochazce v lese s 1200 metru elevaci.

Zde jsou kočky
Celkem unaveny po praci, prevleceny do normalnich hadru, jdu po ulici a vidim galerii se sklem, vchazim dovnitr, hazu batoh s vecma na stavbu na zem a koukam se nasklo z Murana, davame se do reci s galeristkou, ktera je puvodem z Polska, ptam se jestli ma ceske sklo, rika ze ne. Povidame si o tom co tady delam - rika mi, ze zna par lidi co by mohli chtit praci grafika a pta se me na muj kontakt, kdyz ji davam vizitku, vypada mi protihlukovy spunt co jsem mel za uchem. Zvlastni je, nekdy clovek venuje dost sil hledani prace, ze nalada nekdy klesne na bod mrazu pod tihou vlastnich predstav, potom to clovek prestane resit a proste se jde mrknout na kusy skla a uz rozdava kontakty a najednou to vsechno nabira nejaky smer. Stejne tak jako dalsi situace.  Pomaham prenest kus tramu klukovi do auta, zjistuju ze je z nemecka a ze ma vlastni stavebni firmu, rika mi ze potrebuje udelat jednoduche webove stranky, vymenujem kontakty a ja mam radost z nove prilezitosti.

Rude boys - prace 28.3
Posledni den v patek se stala dost divna situace, uklizeli jsme takovy stojny co drzi vrchni tramy, najednou vidim jak Steve kope do kusu dreva, ktere leti prez celou mistnost a potom bere tezky tram a hazi ho na stul s vykresy, pak zmizel a cely den neprijel, rikam si sakra, co to muze byt...
jdu si prohlidnout kus drivka a vidim tam trcici dva kusy hrebiku, aha asi slapnul na hrebik.

I dont need a machine - Im a machine - prace 28.2
Opet Granville, pokracuju na svych dirach, unava prichazi. Celou dobu jsou na stavbe i ostatni remesla, treba framers ( rozdeluji prostor pomoci drevenych prken ) Pracuji neuveritelne rychle, za dva dny udelali tolik prace ze se nestacim divit. Potom koukam do vytahove sachty, kde jeden neco vymejsli, tak nejak na sebe civime a on mi rika mi Give me an idea! Dalsi dva typci instaluji okna, celou dobu vydavaji ruzne zvuky jak ze zoo, jeden ma napis na tricku I dont need use machines - Im a machine. Pokazdy, kdyz slysim nejaky jejich zvuk tak me to rozesmeje, zvlast pri unave z vrtani der, mam pocit ze je v prvnim patre nejaka divoka zoo.

Jeden u ukolu je vyvrtat diry do drevenych tramu, jelikoz cely den vrtam do tvarnic, tak se ptam jestli je ten vrtak taky na drevo, odpovidaji ze ano, vzpominam na situaci pri praci pro otce, kdy jsem se sel po 20 minutach usilovneho vrtani do 2 mm plechu zeptat, ze to nejak nejde a ze vrtak ma na sobe zvlastni modry pruh. Cim to asi bude? Potom resime takovy technicky detail uchyceni tramu a sroubu ve zdi pomoci kusu zeleza, ktery stoji 45$, Steve vezme kus toho zeleza do ruky, podiva se ke stropu a prohlasi OOOAAAHHH ENGYNEERS!

56 der - prace 28.1
Stejne misto, mam za ukol vyvrtat 56 der primo u stropu pod podlahou v rozestupech kazdy treti tram. Pouzivam zbijecku s vrtakem, vymejslim cely manual jednotlivych kroku, muzu celou praci naplanovat na 4 hodiny, nebo na 8 hodin - volim druhou variantu, instaluju pohyblive leseni, sablonu na diru, hrebiky, kladivo, atd. atd. Steve (sef) me tak nejak cely den pozoruje, nuti me to pracovat rychle, kdyz nekoho stale periferne vidite ze stoji v dali. Prekvapenim je, ze mi skoro vzdycky rekne ze tak jak jsem to udelal je to ok a ze to dal nemusim resit.

Prenaseni z A do B - prace 28.0
Obcas mam pocit, ze mi nekdo dava praci na uplne vycisteni hlavy spojene s meditaci. Pracuju na skvelem miste Granville a West broadway, cela budova ma pouze dve patra,pudorys 30 X 15 metru, prostor pro obchod. Prenasim hromadu prken z mista A na misto B - premyslim nad novym umeleckym projektem zalozenym na prenaseni prken. Potom mi sef rika, ze uz muzu jit, nebo jestli chci zustat, tak mam neco delat a tak zametam, vymejslim si svoji praci a celou dobu premyslim nad svymi projekty.

Chips na kameni - prace 27
Wow, pracuju pro UBC. Campus uz obsadli studenti, vsude se valeji po trave. Stale me rozbiji predstava, ze ja narozdil od jejich drahych stipendii uz pro UBC pracuju, za 10$\hod tridim drevo, plast, sadrokarn, kov - vse rozdeluji do 4 uhlednych hromad. Kancelarsky openspace okolo je funkcni, voni kafe a vsichni chodi kamsi s ruznymi papiry, jsem uprostred mraveniste ktere ma cedulku development UBC, opet muzu uplne zevnitr nasavat atmosferu takove instituce. Zajimavy okamzik nastava, kdyz resi ze nektere nove pricky nejsou udelane presne podle planu. Nakonec me podepisuji papir na 6 hodin a ja jdu do knihovny neco cmarat do bloku.

Moje prvni graffiti v Kanadě 
Zbalil jsem prodluzku, myslim si ze celkem dobre, ptam pana jestli to je jeho prodluzka a kam ji mam polozit, rika ze na stul, potom vidim jak tu prodluzku bere, rozbali ji a zacne ji balit znova a dava ji do auta. Je zvlastni ze vam primo nereknou ze delate neco spatne, musite si na to skoro vzdy prijit sami. Jak jsem delal graffiti na stavbe... Kazdou vyvrtanou diru jsem mel oznacit malym zlutym prouzkem, mel jsem radost ze po kazdy dire muzu vzit spray a cmarat po zdi. Jinak jsem dva dny stravil po praci na plazi, je to ulet pozorovat ty lode a hory v pozadi. Zacala s nami bydlet Gizz z Yukonu, ma kocoura Garpa, studuje sociologi na UBC.