China town day2 - prace 2.1
Mam radost, ze muzu rovnou pracovat na stavbe v Cinske ctvrti, dopoledne zametam celou stavbu, pudorys 7 m x 20 m (klasicka cinska nudle) cela stavba je z betonu, nalejvana do jednoduchyho hlinikovyho systemu. Jeden den objednate, zadate vysku, sirku stavby a pocet pater a druhej den prijede 5 kamionu s materiem a 500 strankovym manualem jak na to. Rikam si ze je to super ze mam praci, stavim takove vzpery co drzi strop, dokonce to sam ukotvuju, hlidam aby to bylo v mire. Premejslim jak je ta stavba fain a proste si to uzivam. Akorat na konci prace mi rikaji, ze me druhy den nepotrebuji, rikam si vduchu - jak jako nepotrebuji? vzdyt je tady tri prdele dalsiho uklizeni a prace co muzu delat, podepisuji mi papiry pro agenturu a ja se s usmevem loucim. Zajimava zkusenost. Akorat se prochazim po China town, ktery fakt pripomina cinu, dostavam se i do ctvrti, kde je ulice plna bezdovcu a vysinutejch lidi na fetu, je to fakt hnus, sjety lidi jsou tam primo na ulici, vypadaj silene a delaj sileny grimasy. Rychle jsem odesel, je zvlastni ze o dva bloky dal je krasny zeleny park s lodkama kde bydli Highclass. Prochazim se okolo science centra a mam naladu na bodu mrazu, pozoruju zatoku, lodky a lidi rikam si, co budu delat, kde vezmu prachy na najem, zase nemam praci, celkem chmurny myslenky. Ale vzpominam si, ze me rano nekdo volal a tak tam volam zpet, rikam si kdo to zase otravuje grrr. No a ozve se. Hi, this is Angela, We would like to invite you for the interview to graphic design studio. Rikam si wow! tak to je teda pecka. Nalada se obraci o 100% a ja mam velkou radost ze jdu na dalsi pohovor do studia. Vecer si konecne spravuju kolo a jedu se podivat na zapad slunce na UBC ( University of British columbia) Koukam na more a vsechny mozny barvy mraku. Cestou si prozdim campus, kde jsou samy zajimavy budovy. Kdyz prizdim dom, tak se koukam na stranky studia, ale zjistuju, ze jsem jim psal kuli pozici intern, takze to bude asi neplacene, grrr.

China town day1 - prace 2
Je pondeli rano a ja jedu na 6.00 do agentury. Prichazim ale az v 6.20, je tam papir kam se napisu, kdo driv prijde driv pracuje. Cekam asi dve hodiny, potom zvoni telefon a ja jedu na stavbu do Cina town. Dostavam mapu, papir a nastupuju do skytrain, vlak chycenej na betonovym piliri. Nasazuju si rozlisovaci vestu, helmu, pracovni hadry. Nachazim kancelar stavby, je tam hlavni stavbyvedouci, mistr a jedna holka. Dostavam rychle skoleni o bezpecnosti, podepisuju papir. Prichazi garbage man, ktery se me chce ujmout, ale mistr rika ze ne, ze dnes budu delat s nim - dostavam opasek na naradi, mistr mi podava vlastni kladivo - (rikam si, sakra nesmim to posrat) Prvni ukol - jdeme do posledniho postavenyho patra, asi 5 pater nad zemi, mame sundat takove venkovni zabradli. Opiram se o hlinikove zabradli a drzim kus dreva. Mistr bere pilu a reze, najednou se ocita kus zabradli ve vzduchu a volne pada k zemi, ozve se rana a dopada na chodnik pred stavbu. V 10.15 je miting o bezpecnosti praci, klasicka situace k v cechach, holka rika delnikum ze jsou spatne zajisteny, nevyhovujici zabradli atd. Svuj proslov ukoncuje vetou DONT THINK THAT IM A BITCH. Ja cely den uklizim ruzne kusy dreva, vytahuju hrebiky, zametam, prenasim vzpery, snazim se! Druhy den muzu prijit znova.

Naproti Krisně s chlupama od kočky - interview 1
Muj prvni pohovor ve Vancouveru. Rikam si, musim se pripravit a dat to! Den predem radsi hledam presne misto kancelare. Druhy den si davam dve hodiny predem kafe v kavarne naproti kancelari. Studuju web studia, pripravuju si otazky. Za chvilku zvonimna zvonek a jdu po schodech do prvniho patra, tam je open space a postupne si semnou podava ruku 5 holek. Ujima se me Krisna, ktera si semnou seda k velkymu stolu - rozbaluju portfolio, ktere je na velkem formatu A2, kde jsou nahazeny vsechny projekty. Zacinam krkolome popisovat co mam za sebou, co jsem delal, jaky projekty a jaky skoly. Krisna si bere slovo a zacina mluvit. Rika mi, ze ten zpusob prezentace je celkem slozity, ze se hur soustredi na jednotlive projekty, ze by bylo lepsi mit kazdy jednoy projekt na jedne strance. Pta se me, jestli bych ji mohl neco rict o kazdem projektu. Zacinam mluvit, ale moje anglictina pripomina drticku kamenu, nemuzu presne rict to co chci. Navic si uvedomuju ze o nekterejch projektech ani nevim co rict, ze to byl ulet, pokus z nudy. Krisna mluvi - rika, ze to cele pusobi dost roztristene, ze tam vidi projekty od Architektury, pres design, sklo po ilustraci. Rikam si, sakra to musim jet az do Kanady, aby mi rekla presne to samy co mi rika Sipek od prvaku, ze jakmile se nedovedu soustredit na jeden projekt, tak to moc daleko nedotahnu... V kancelari Flipside se ozve zvuk zmrzlinarskeho auta a zbyvajici 4 holky raketove startuji ze zidle a utikaji ven si koupit zmrzlinu, za chvilku se vraceji a ja dostavam nanuk. Krisna rika ,,Ilustrace snowboardu se nam moc libi, mozna budeme mit zakazku - tapety do mobilu, dal mi rika ze je zaujalo moje portfolio, ze je bavi se setkavat se zajimavejma lidma, ale ze nikoho na stalo nehledaji, ale ze maji okruh freelanceru s kterymi spolupracuji. Na zaver cela kancelar vybuchuje smichy, kdyz rikam ze jsem 4 dny ve Vanc, pusobi to, jako kdybych priletel primo z Cech na pohovor. Byla to super zkusenost, 30 minut pohovoru, ale stejne si pripadam, jako kdyby me nekdo hodil do pracky, zacal zdimat a schodil z utesu. Jdu se projit na plaz, koupou se tam psi. Macham si nohy ve vode a koukam na psy jak jsou neuveritelne stastny, kdyz jim nekdo hazi micek a oni ho nosi zpet, proc to neni i tak lehky u lidi? More mi dava nadhled a pomijivost vsech veci.

Za 10 $ si te objednam, ze mi budes nosit pivo z lednicky - prace 1
Registruju se u agentury na brigady. Musite tam prijit v 6 rano a oni vas ten den bud nekam poslou a nebo ne, zaplati vsak sekem jeste ten den. Chodi tam dost divnejch lidi, ale je to prace za penize. Dostavam info ze me vyzvedne dodavka. Prijizdi typek ve velkym aute s korbou, nasedame a jedeme mestem do Nort Vancouver, pridam si jak na vyhlidkove plavbe, prijizdime k mistu, domy ve svahu, 4 strechy, uzky prostor, tam typek zaklineny v dire cosi reze. Musime tam dostat 4 betonovy skruze. Typkove jsou super, dost se me ptaji co delam atd. Rikam, ze to je moje prvni prace v Kanade a ze jinak delam grafickej design, rikaji OHH SHIT, FUCK! a smeji se... Potom vymeruji otvor do skruze, Matt bere fixu a kresli na skruz nakres a potom rika THIS IS GRAPHIC DESIGN, potom druhej typek startuje motorovou rezacku na beton a zacina rezat, cela skruz se zacne kutalet, vzpominam si jak jsem mel skoleni o bezpecnosti prace, ktere vzalo rychle za sve, hazim pod skruz sterk a mizim. Matt bere zahradni hadici a strika vodu pod diamantovej kotouc. Ja potom zahazuju lopatou diru. Jedeme vyzvednout dopravni znaceni, cestou si povidame o zivote v Kanade, venku je krasne, z radia se zacina hrat Nirvana, Smels like teen spirit. Rikam jj Nirvana, to je tady kousek v Seattlu, Matt rika jo jo, tady za rohem, maj tam dobry kluby a grunch scenu. Vysedame v centrale firmy, Milani plumbers, Matt me bere dovnitr, vchazime do open-office kde je asi 30 lidi a sef v lesklych botech. Rikam wow. Potom jedeme k mistu me agentury. Cestou vsak menime auto a ja potom sedim s Matts zenou, ditetem, psem a koukam na ulice v casti Surrey. V agenture mi davaji sek na 58 dolaru! Wow, sedam si do parku a jsem stastnej ze jsem si po 10 dnech vydelal prvni prachy.  

Nepritome myti hajzlu
Sedime s Adamem, Eliskou, Nikcou v Praze na pivu. Adam mi rika o jedny holce, architektce co odjela do Ameriky, ona tam na zacatku myla hajzly a za mesic je kreslila architektonicky kancelari. Za par chvil se prochazim po letistni hale ve Frankfurtu, rikam si, ze si to jeste muzu rozmyslet, vlastne jsem byl k cely ty situaci celkem nepritomnej, vubec mi nejak nedochazelo co se deje. Potom prochazim chobotem k letadlu a rikam sakra mam nastoupit, kdyz me to v Cechach zacalo tak bavit, roztrhl se pytel s projekty a zajimavymi lidmi. Skoro vzdycky jsem odnekud odjizdel s pocitem, ze mi to mesto qspadne na hlavu - Liberec, Bor, Jihlava, ale najednou to bylo jinak a Hradec a Pardubice se mi nechtelo opoustet. Staci mrknout na 4 filmy a jste na jinym kontinentu. Na letisti me ceka Ellie s roztomilym barevnym napisem Tomas - nasedam do auta, ridi Ronnie, celou cestu ji chipsy. Povidame si o zivote v Holandsku, o tom ze jeji rodina je kousek od Utrechtu. Bydlim v zahradni ctvrti primo s kanadskou rodinou, mam vlastni podkrovni pokoj se super vyhledem, vsichni jsou mily, hodny, prijemny, porad se me ptaji jak se mam. Pripadam si tu jako doma.