Kupuju lístek do Bratislavy, měnim eura, kafe, bagetu, časák a už mi Calvin Harris zpříjemňuje pohled na Moravu. V Bratislavě beru trolej 210 a přejíždim periferní centrum. Pokračuju do Nitry, kde budu prezentovat projekt Offcity. V kafé, který vede ital už je všechno připravený a tak moje první zahraniční mise začíná. O chvilku předtím se seznamuju s projektem Buňka a jejich vernisáží na ulici, zajímavé. Je super bejt mezi zajímavejma lidma, který si vážej toho že jste přijeli ze vzdálenosti 378 Km. Mezi další účastníky diskuze patří Bánskástanica Asking architecture V sobotu v Jablonci nad Nisou na Midi Lidi, kde byla VJ Texa, a Bumbumsatori.





Je ráno a já hážu věci do batohu, připínám spacák, nasedám do auta, uspávají mě Portishead, probouzím se u Grazu. Jsme s Offcity na cestě do Benátek, posloucháme audio knihy Drákulu a Kruh. V Alpách prší, ale v Itálii už svítí slunce. Benátky jsou skvělý. Asi jsem se zamiloval do těch uliček, kanálů, dvorků, oken, dveří, kafí a lidí. Nevim proč, ale myslel jsem si, že to je balast, kulisa, místo nudy a prodejců kravin. Ale je to přesně naopak, je to kus pořádnýho štrýtu s vlastní energíí, která Vás nakopne víc než kůň do hlavy. Jako třešnička na dortu bylo naše bydlení přímo v centru Benátek, ráno vstanete a rozespalí vyjdete na balkon, kterej je přímo nad hlavní trasou u kanálu a pozorujete ten šrumec. Vizuální onanii kombinujete s různými sýry, olivami, šunkami, bagetami a vínem. Pohybovat se po městě je jedno veliký dobrodružství, nikdy nevíte kam přesně dojdete a co cestou potkáte. Množství všech možnejch kostelů, portálů, prahů a detailů je fascinující. Řemeslná kvalita zpracování je neuvěřitelná, Italové jsou  prostě šikovný. Samotný Bienále v Gardini a Arsenale odpovídalo na spousty otázek o tom jak bydlíme, v jakejch žijeme městěch a jak prožíváme veřejný prostor. Nejzajímavější byly konkrétní příběhy lidí, který něco manuálně vytvořili. Člověk se s tím může líp identifikovat, než s nějakým grafem s číslama. Některý věci se daly pochopit rychle a některý vůbec. Asi jeden z nejintenzivnějšcíh zážitků je video, jak týpek jezdí s vysokozdvižným vozíkem, nabírá bordel z pozemku a všechno to napichuje na velikej ořezanej kůl uprostřed. Jasný téma byly různý participace a komunitní záležitosti. Ve čtvrtek ráno jsem se jel podívat na Muráno. Kromě spousty cetek jsem čekoval Venini kousky. Zašel jsem tam do zapadlý hutě a koukal na týpka jak modeluje nějakou sochu. Cestou domů jsme se stavili V Ljublani, kde Plečnik plenil a Leya a Michal (3210) jsou tam na stáži. Hipsterským kafem jsme odpálili město, který bezpochyby stojí za další návšetěvu. Potom za zvuku BeastieBoys přejíždíme Maribor, Graz, Videň.